ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Post Top Ad

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

ΟΙ ΤΣΙΓΓΑΝΟΙ/ΓΥΦΤΟΙ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΕΙΝΑΙ….

 Οι τσιγγάνοι, οι γύφτοι που λεμε, εδώ στην ΚΈΡΚΥΡΑ είναι 

εγκατεστημένοι από το 1370 περίπου όταν ήρθαν από την Ήπειρο. Ποικίλουν βεβαίως οι θεωρίες τόσο περί της ονομασίας τους όσο και περί της καταγωγής τους. Η επικρατέστερη θεωρία λέγει ότι ξεκίνησαν από την ΒΔ Ινδία και διεσπάρησαν σ ολόκληρη την Ευρώπη κατεβαίνοντας σ εμάς από τα βαλκάνια. Η θεωρία ότι το όνομα που τους δόθηκε «Γύφτοι»  επειδή εμφανίστηκαν στην Πελοπόννησο κατά την εποχή που εξεστράτευσε ο Ιμπραήμ κι είχε μαζί του μισθοφόρους Αιγύπτιους,( Αιγύπτιοι=γύφτοι) δεν πρέπει να ευσταθεί κατά την άποψη μου, διότι και οι Άγγλοι “gypsies” τους ονομάζουν 

Επειδή όμως δεν υπάρχουν  αποδείξεις γραπτού λόγου από τους ίδιους, τους τσιγγάνους,  η περιθωριακή αντιμετώπιση τους και ο ιδιότυπος νομαδικός τρόπος ζωής τους, δεν άφησαν και πολλά ίχνη ούτε στον ελλαδικό ούτε στον ευρωπαϊκό χώρο ώστε να αντλήσουμε στοιχεία για την ιστορική τους διαδρομή.

 Δεν γνωρίζουμε δηλαδή «τι έκαναν» οι Ρομά, όπως τους αποκαλούμε σήμερα, ούτε στην περίοδο της εξέγερσης του 1821, ούτε στον ιταλογερμανικό πόλεμο, του 1940. Παρ όλα αυτά «Έλληνες τσιγγάνοι» ονομάζονται και ζουν ανάμεσα μας. Παρ όλα αυτά υπάρχουν στοιχεία του παρελθόντος όπου τσιγγάνοι καταθέτουν ως μάρτυρες σε τοπικές γραπτές αγοροπωλησίες εδώ στην Κέρκυρα με το προσωνύμιο «Αίγυπτος»  

Βεβαίως σήμερα είναι υποτιμητικός  ο τίτλος του «γύφτου» κι αυτό φαίνεται τόσο από τις εκφράσεις και παροιμίες όσο και από τον τρόπο ζωής τους που κατά κοινή ομολογία και παρά τις όποιες προσπάθειες και διευκολύνσεις που τους παρέχει «το κράτος» όπου είναι διάχυτη η αντίληψη ότι οι τσιγγάνοι/ οι γύφτοι είναι μια ανένταχτη πληθυσμιακή ομάδα παραβατικής συνήθως συμπεριφοράς και ο κατ επιλογής η ακουσίως «προς αποφυγήν τρόπος διαβίωσης»

Βεβαίως και δεν αποτελεί αξιοθέατον  «κάλλος» η γειτονιά που σήμερα διαβιούν, τούτο είναι γκέτο σε εγκατάλειψη ο καταυλισμός τους

Βεβαίως και τους κανόνες που πρέπει να διέπουν μια σύγχρονη γειτονιά , δεν τους συναντάς «στην περιοχή τους» στη θέση «Κοκκίνη»  στο Λιβάδι Ρόπα, όπως αποχετευτικό δίκτυο, πόσιμο νερό δικτύου, οδόστρωση, σχολείο, ιατρείο, κλπ




Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν δημιουργηθεί επεισόδια μεταξύ των Ρομά και των κατοίκων της περιοχής αλλά και  αστυνομικών, με αποκλεισμό δρόμων, πυροβολισμούς, πετροβολισμό και απειλές, με κατηγόριες για ζωοκλοπές κλπ και την αστυνομία να σπεύδει με ταχύτητα χελώνας

Βεβαίως και δεν ασχολούνται σήμερα με επαγγέλματα ( όπως εκείνα που εξασκούσαν τον προηγούμενο αιώνα και ήταν κυρίως του σιδερά αλλά, σήμερα ασχολούνται με την συλλογή μετάλλων για ανακύκλωση η  με παρόμοιες δραστηριότητες, με πλανόδιο εμπόριο κυρίως εποχιακών φρούτων η πουλερικών,  με υφαντά και χαλιά β διαλογής, με πώληση δερμάτινων ειδών ένδυσης,  ( ίσως και κλοπιμαίων, η «παράνομα εισαχθέντων κυρίως από Τουρκία ) ρολογιών μαϊμού, κλπ στην καλύτερη περίπτωση συναντάς τσιγγάνους ως τραγουδιστές και  οργανοπαίχτες και τα παιδιά τους ξυπόλυτα, ξεβράκωτα και αξιολύπητα πολλές φορές εκπαιδεύονται στους δρόμους και στην ζητιανιά


Δεν είναι λίγες οι φορές που καταστηματάρχες διαμαρτύρονται με την παρουσία τους και πολλές φορές τους διώχνουν διότι κάνουν «επιδρομές» αρκετές τσιγγάνες μαζί που κάποιες απασχολούν τον καταστηματάρχη με ερωτήσεις  κλπ ώστε οι άλλες να κλέψουν ότι βρουν

Παράλληλα οι γυναίκες κυρίως ασχολούνται με την χειρομαντεία,   νεκρομαντεία κι άλλες εξωπαραγωγικές ασχολίες

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι ίδιοι πέφτουν θύματα διακίνησης ναρκωτικών η να διακινούν και οι ίδιοι εν γνώσει άραγε των αρχών που είναι ελαστικοί  στην παραβατικότητα τους ώστε να είναι οι τσιγγάνοι εκβιάσιμοι και να συνεργάζονται και για άλλα θέματα με την αστυνομία


Δεν είναι λίγες οι φορές που οδηγούν σακατεμένα αυτοκίνητα χωρίς πινακίδες, χωρίς φώτα με την μουσική στη διαπασών   Δεν είναι λίγα τα «αγροτικά αυτοκίνητα» όταν κανείς τους δεν έχει αγρό ούτε και  εργάζεται στους αγρούς, ( άρα δεν δικαιούνται αγροτικού αυτοκίνητου) και επ αυτού «χωρούν» και 8-10 άτομα στην καρότσα ( συν τα κλοπιμαία)

Η σημερινή κατάσταση στην περιοχή «Αη Γιάννης-Κέρκυρας» δεν αποτελεί καύχημα για τον τόπο

Η οργανωμένη Πολιτεία Πολιτών, πρέπει με την καθημερινή της λειτουργία να δημιουργεί καθημερινά θέσεις εργασίας για όλους τους ανθρώπους, βεβαίως και για τους τσιγγάνους/γύφτους για τους οποίους θα απαγορευτεί η επαιτεία και η παραβατικότητα άλλα θα μπορούν να έχουν αξιοπρεπή εργασία και μισθό, στην αρχή ανειδίκευτη εργασία ( π.χ καθάρισμα δρόμων, παραλιών, πράσινο κλπ )

Ο κάθε τσιγγάνος όπως και άνθρωπος πρέπει να έχει συγκεκριμένη εργασία να εκτελέσει ειδίκευση και να λαμβάνει επιμόρφωση,  βεβαίως με αξιοπρεπή αμοιβή,  σύμφωνα με την παραγωγικότητα

Η κάθε έκνομη η κάθε παραβατική συμπεριφορά να αντιμετωπίζεται ριζικά σύμφωνα με τους δίκαιους νόμους  που θα θεσπίσει η Πολιτεία όλων μας

Ο Τόπος που σήμερα είναι ο καταυλισμός των τσιγγάνων να εξωραϊστεί και να ανακαινιστεί εκ βάθρων σύμφωνα με τα τα τελευταία επιτεύγματα οικιστικής αρχιτεκτονικής, οργάνωσης και  πολεοδομίας όπως και κάθε νέα πόλη/χωριό που πρέπει να δημιουργήσουμε η ανακαινίσουμε  

Τα παιδιά να ενταχτούν στα  σχολεία όλων των βαθμίδων όπου θα μπορούν να μάθουν και τη δική τους γλώσσα/ήθη/έθιμα το εθιμικό τους δίκαιο και κάθε τους χαρακτηριστικό γνώρισμα στο βαθμό που είναι εφικτό και δεν αντίκειται  στις αξίες και αρχές και νόμους που διέπουν το σύνολο της πολιτείας

Η γειτονιά τους αλλά και όπου αλλού επιθυμούν να ζουν θα ακολουθεί τα πρότυπα της κοινωνίας ( περί καθαριότητας, ηχορύπανσης κλπ )

Οι γυναίκες να μπορούν να ασχοληθούν με ότι επιθυμούν ως επάγγελμα να εργάζονται εφ όσον το επιθυμούν  με τα δικά τους ενδυματολογικά πρότυπα μαθαίνοντας τους δικούς τους χορούς πχ και βεβαίως να υφαίνουν αλλά και να πουλούν τα έργα τους σύμφωνα με τους κοινούς μας κανόνες της πολιτείας όλων μας

Είναι δίκαιο όμως να αντιληφτούμε ότι ο κοινός μας «κήπος» το περιβάλλον μας όπου κι αν είναι αυτό, από οτιδήποτε και αν αποτελείται : δέντρα, θάμνοι, λουλούδια, πουλιά έντομα ζώα και φυτά,  δρόμοι, δάση,  χωράφια, ποτάμια,  λίμνες,  θάλασσα…. είναι ο κήπος μας, είναι το περιβάλλον μας και δεν πρέπει εμείς όλοι που ζούμε εδώ, να τον εγκαταλείπουμε, να τον βρωμίζουμε, να τον καταστρέφουμε

Έχουμε την μεγάλη τιμή, χιλιάδες επισκέπτες να θέλουν να περάσουν τις ημέρες των διακοπών τους μαζί μας, στο όμορφο νησί μας το όποιο το χαρακτηρίζει «το κάλλος»

Αυτό το «κάλλος» πρέπει να αναδεικνύουμε συνεχώς στα πάντα και για όλους

 Εμείς οι ίδιοι πρέπει να αναλάβουμε τις ευθύνες μας ως ενεργοί πολίτες, να διακρίνουμε το δίκαιο από το άδικο και να πρωτοστατήσουμε για την εδραίωση του δικαίου για όλους

Πέραν των προκαταλήψεων, πέραν της μυθοπλασίας, πέραν της διαφορετικότητας η και της ανεκτικότητας ακόμα της κοινωνίας μας έναντι της πληθυσμιακής αυτής ομάδας που ζει μαζί μας κοντά μας και ανάμεσά μας, μάλιστα με αρκετά μεγάλη πληθυσμιακή πυκνότητα στην υπόλοιπη Ελλάδα, γεγονός παραμένει ότι

εμείς ως Κερκυραίοι, ως Έλληνες άνθρωποι, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την διαφορετικότητα τους, να σεβαστούμε τα ήθη και έθιμα τους, το γλωσσικό ιδίωμα τους την ταυτότητά τους και ότι άλλο τους χαρακτηρίζει κι εκείνοι απ τη μεριά τους με μια σοβαρή στήριξη εκ μέρους της πολιτείας, να ζουν ανθρώπινα με κοινούς κανόνες, απολαβές αλλά  και υποχρεώσεις, ίσοι με όλους απέναντι στην πολιτεία και τους νόμους της

 

ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΩΡΑ, ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ, ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΜΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΕΣΕΝΑ ΚΙ ΕΜΕΝΑ

ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ….

Αλέξανδρος Βέργης

Υποψ. Βουλευτής Κέρκυρας

Ελλήνων Συνέλευσης

λήψη φωτογραφιών απο το μέλος του επιτελειου μου Γ. Β

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Ο ΕΛΛΑΝΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 6ΟΟ:
ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΛΙΤΗΣ;

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις

ΑΙΘΕΡΙΚΗ ΓΡΑΦΗ - ΕΛΛΑΝΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ:

Post Top Ad

ΣΕΛΙΔΕΣ